Ръководство за намиране и решаване на проблемите на вашите клиенти

Най-добрите продукти решават проблеми, или като предлагат решение на проблем, който никога не е бил решаван преди, или като предлагат изцяло нов начин за правене на нещата.

Потребителите не се интересуват колко страхотно е вашето съдържание и вашите продукти. Това, което търсят, са решения на техните проблеми.

Ето защо трябва да обърнете внимание на проблемите на вашата публика. Те са вашият най-добър избор, когато привличате повече потенциални клиенти за вашия физически магазин или уебсайт за електронна търговия и генерирате повече приходи за вашия бизнес.

Всичко, което трябва да направите, е да намерите предизвикателствата, пред които е изправена вашата аудитория. Когато търсите теми и идеи за продукти, които ще ви помогнат да постигнете целите си, те ще ви предоставят насоки, които да следвате.

Кои са болезнените точки на клиента?

Болката е конкретен проблем, с който се сблъскват бъдещите клиенти на вашия бизнес. Ето петте основни типа точки на болка:

  • Финансови проблеми: Вашите потенциални клиенти харчат твърде много пари за текущия си доставчик/решение/продукти и искат да намалят разходите си
  • Проблеми с производителността: Вашите потенциални клиенти губят твърде много време, използвайки текущия си доставчик/решение/продукти или искат да използват времето си по-ефективно
  • Проблеми на процеса: Вашите потенциални клиенти искат да подобрят вътрешните процеси, като например възлагане на потенциални клиенти на търговски представители или поддържане на потенциални клиенти с по-нисък приоритет
  • Точки на болка при учене: Основна причина, поради която членовете на вашата ниша може да не успеят, е, че имат проблеми с усвояването на всички нови умения, които съвпадат с нея. Отново може да има няколко причини за това, вариращи от тяхната собствена неопитност до липса на надеждна информация и уроци по теми, свързани с вашата ниша
  • Проблеми при поддръжката: Вашите потенциални клиенти не получават необходимата подкрепа на критични етапи от пътя на клиента или процеса на продажба

Разглеждането на болките на клиентите в тези категории ви позволява да започнете да мислите как да позиционирате вашата компания или продукт като решение на проблемите на вашите потенциални клиенти и какво е необходимо, за да ги поддържате щастливи.

Много проблеми на потенциални клиенти са многослойни и сложни и могат да комбинират проблеми от няколко от нашите категории по-горе. Ето защо трябва да разглеждате болезнените точки на клиентите си цялостно и да представяте компанията си като решение не само на една особено проблемна болезнена точка, а като доверен партньор, който може да помогне за разрешаването на различни проблеми.

Как да намерите най-големите болезнени точки на вашата аудитория?

Без значение до колко данни имате достъп, съсредоточете се върху говоренето директно с вашата целева аудитория. Ето обобщение на методите, които ще разгледаме:

  • Метод #1: Попитайте ги
  • Метод #2: Изслушайте ги
  • Метод #3: Форуми
  • Метод #4: Ревюта
  • Метод #5: Секции за коментари
  • Метод #6: Проучване на ключови думи

Въпреки че много от вашите перспективи вероятно изпитват същите или подобни точки на болка, основната причина за тези точки на болка може да бъде толкова разнообразна, колкото и вашата клиентела. Ето защо качественото изследване е основна част от идентифицирането на болните точки на клиентите.

Независимо какво причинява болката, сега имате болезнена точка, която можете да противодействате в маркетинга си. Помните ли нашия списък с болезнени точки от по-рано в тази публикация? Нека да разгледаме болезнените точки, които идентифицирахме, и да видим как бихме могли да се справим с тях в нашия маркетинг:

  • Финансови: Подчертайте по-ниска ценова точка (ако е приложимо), подчертайте средните спестявания на вашата клиентска база, използвайте език, който повтаря по-добра възвръщаемост на инвестициите.
  • Производителност: Подчертайте намаляването на загубеното време, което изпитват настоящите клиенти, подчертайте лесните за използване функции (като прегледи с един поглед или централизирано табло за управление).
  • Процеси: Споменете текущи/планирани интеграции със съществуващи продукти/услуги (т.е. интеграцията на Slack с Dropbox и Salesforce), подчертайте как вашият продукт/услуга може да улесни обикновено трудни/отнемащи време задачи.
  • Поддръжка: Помогнете на потенциалния клиент да се почувства като партньор, като подчертаете вашата следпродажбена поддръжка, използвайте свързващ език („нас“, „ние“ и т.н.) във вашето копие.

Важно е да запомните, че не можете да „докажете“, че сте способни да облекчите болката на вашите потенциални клиенти и това, което работи за един клиент, може да не работи за друг. Това е, което прави социалното валидиране толкова решаващо, когато използвате болните точки на клиентите във вашия маркетинг; препоръките от уста на уста и потребителските отзиви стават много по-убедителни, когато потенциалният клиент вече вярва, че вашият продукт или услуга може да подобри живота им.

Без болка, няма печалба.

 

Надяваме се, че вече имате по-добра представа какво наистина се опитват да направят вашите клиенти, когато търсят компании или продукти като вашите. Въпреки че много болезнени точки на клиентите са сходни, няма универсално решение за разрешаване на болката на вашите клиенти. За щастие, никой не познава вашите клиенти като вас, така че се потопете в проучването си и започнете да помагате на клиентите си да постигнат това, което наистина искат да направят. Това е много по-ефективен начин да планирате бизнеса си в дългосрочен план. Въпреки че не можете да гарантирате, че ще спечелите повече приходи по този начин, поне ще знаете, че създавате решения за теми, за които знаете, че вълнуват вашата аудитория.

GDPR